کارابینها
کارابینرها یک اتصال دهنده فلزی با دهانه ای در یک طرف هستند که به آن گیت می گویند. دهانه ها معمولاً قفل پیچشی یا کلیکی هستند که به صورت positively بسته می شوند و مانع از باز شدن کارابین بدون انجام اقدامات لازم می شوند. برخی از کارابینرها دارای ویژگی هستند تا اطمینان حاصل شود که رایزرها و نقطه اتصال هارنس در کارابینر به درستی جهت گیری می کنند، زیرا نیاز به بارگیری صحیح کارابین وجود دارد. علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان عرض های مختلفی را در بالا و پایین کارابینر ارائه می دهند تا امکان تطابق بیشتر با پهنای هر دو دسته و تار رایزر فراهم شود. این ممکن است بر انتخاب کانکتور شما تأثیر بگذارد. همچنین از رنگ های متفاوت سبز و قرمز برای تشخیص اتصال صحیح رایزرهای چپ و راست استفاده می شود،این رنگ ها بروی رایزرها نیز استفاده می شود .
کارابین های تیتانیوم
کارابین های تیتانیوم بهترین انتخاب برای اتصال بال های انفرادی به هارنس هستند، زیرا سبک هستند، در اتصال و قطع اتصال به راحتی قابل استفاده هستند و برای مدت زمان معقولی دوام می آورند.
بهترین و جدیدترین نوع کارابین ها کارابین تیتانیوم است که مزیت سبک بودن کارابین های آلومنیومی و مقاوم بودن کارابین های استیل را دارد.
کارابین های آلومینیومی
. برای جلوگیری از ضربه خوردن یا افتادن بر روی سطوح سخت، باید با احتیاط رفتار کرد. در صورت عدم دریافت راهنمایی از سوی سازنده، توصیه میشود که ظرف 2 سال یا 200 ساعت پرواز، هرکدام زودتر، تعویض شوند.
در 25 سال گذشته تعدادی از حوادث با شکستگی گزارش شده است، اما در مواردی که فرصتی برای بررسی موارد ناموفق به معاینه پزشکی قانونی و جمعآوری حقایق در زمان استفاده وجود داشته است، مشخص شده است که یا کارابینرها بیشتر از عمر مفید خود استفاده شدهاند یا آسیب دیده اند که منجر به انتشار یک ترک شده است که منجر به خرابی بعدی می شود
انتخاب گسترده در کارابینهای آلومینیومی اجازه میدهد که ابعاد آنها با پهنای بافتهای روی هارنس ها مطابقت داشته باشد، و سازندگان هارنس اکنون راهنماهای دقیقی در مورد اینکه کدام کارابینها برای کدام هارنس مناسب هستند، ارائه میدهند.
کارابین استیل ضد زنگ
کارابینرهای فولاد ضد زنگ تحمل ماکسیموم بار بیشتری را برای یک سایز خواهند داشت اما برای آن سایز وزن بسیار بیشتری خواهند داشت. آنها معمولا عمر طولانی تری دارند و اغلب انتخاب خلبانان هنگ گلایدر برای اتصال خود به گلایدر هستند. با ماکسیموم بار بیشتر روی این کانکتورها، ضریب ایمنی می تواند بیش از 10 باشد. این دو در فروشگاه آنلاین دارای محدودیت بار بیش از 25 کیلو نیوتن هستند که بیش از ضریب ایمنی 10 در بار 250 کیلوگرمی است.
برای پاراگلایدرها، آنها اغلب برای اتصال بال تندم به اسپریدر توصیه می شوند. آنها سنگینتر هستند و همچنان عمر مفیدی دارند، و بنابراین انتخاب بهتری در مقابل آلومینیوم وجود ندارد، فقط انتخاب مناسبتری برای استفاده خاص است. تعداد قابل توجهی از کارابینرهای آلومینیومی برای اتصال بال تندم به اسپریدر مناسب نیستند.
خلبانان هنگ گلایدر از استفاده از دو کارابین آلومینیومی به سمت استفاده از یک کارابین فولاد ضد زنگ با بار بالاتر رفتهاند ، مشکل داشتن دو کانکتور در مجاورت نزدیک این بود که آنها می توانستند یکدیگر را خراش دهند یا به هم ضربه بزنند و عمر آنها را کاهش داده و افزونگی ارائه شده اولیه را از بین ببرند. حرکت به سمت یک کارابین فولاد ضد زنگ در قرن گذشته آغاز شد.
Maillons (با نام مستعار کوییک لینک)
میلون ها کانکتورهای فلزی هستند که توسط یک آستین نخی در سراسر گیت محکم می شوند. آستین روی گیت باید محکم بسته شود تا از شل شدن آن جلوگیری شود. این کار را می توان با دست یا با یک آچار کوچک انجام داد، اما به همین دلیل کسانی که بال را در هر پرواز وصل و قطع می کنند، باید کارابینرها را برای سهولت استفاده و جلوگیری از مشکل باز شدن یا سفت شدن آن در نظر بگیرند.
آنها اغلب زمانی استفاده می شوند که یک اتصال دائمی ایجاد شود، که سپس می توان آن را با یک آچار کوچک محکم کرد، مثلاً برای چتر نجات.
انتخابی از مواد و اندازه برای میلون وجود دارد و مهم است که قبل از خرید بررسی کنید که استفادهی آنها با شما مطابقت دارد. ما اکیداً توصیه می کنیم که فقط از میلون های با کیفیت بالا، حکاکی شده با WLL و تایید شده برای پرواز آزاد استفاده کنید.
آنها را برای بالهایی در نظر بگیرید که در آن هارنس به ندرت جدا می شود. بررسی اینکه آستین به طور کامل دور گیت محکم میشود، بخشی از بررسی های قبل از هر پرواز است. این عدم بسته شدن خودکار است که منجر به ترجیح کارابینرها نسبت به میلون شده است. این یک را فرار برای کنار گذاشتن بررسی بسته بودن گیت در کارابین نیست - انجام این کار هنوز حیاتی است، زیرا خرابی کارابینر به دلیل باز بودن گیت، در حالی که بسیار نادر است، ناشناخته نیست.
معمولاً کارابینرها به میلونها ترجیح داده میشوند، زیرا آنها به راحتی بسته میشوند و نمیتوانند «باز شوند» و همچنین تعویض گلایدر یا هارنس بسیار آسان است. با این حال، سایر کانکتورها فقط «باز نمیشوند» بلکه پس از مدتی زمانی که برای بسته شدن مناسب بررسی نشدهاند باز میشوند. یک کارابین هنوز باید قبل از هر پرواز از نظر بسته بودن بررسی شود.
سافت لینک ها
سافت لینکها بیشتر برای کاهش وزنی که ارائه می دهند استفاده می شود. به عنوان مثال، Soft Shackle هشت گرم وزن دارد، در مقابل 51 گرم برای کارابین آلومینیوم معمولی، یا 118 گرم برای فولاد ضد زنگ. با وجود این وزن کم، مقاومت بیشتری در برابر شکستگی دارد، بنابراین استحکام آن به خطر نمی افتد. استفاده از سافت لینک بیشتر از کارابین ساده است، بنابراین آنها در بازار هایک اند فلای، و خلبانان با تجربه که ماهیت روش های بست مورد استفاده را درک می کنند، هدف قرار می گیرند. آنها از موادی مانند Dyneema ساخته شده اند و با وجود این می توانند برای اتصالات تار به تار استفاده شوند. در جاهایی که تماس تار به تار رخ می دهد، این ناحیه باید به بازرسی روزانه اضافه شود تا ساییدگی و پارگی و در نهایت شکستن تک تک الیاف در بافته شود. پیوندهای نرم نیز باید از نظر تغییر ابعاد بررسی شوند، زیرا استفاده های آنها متفاوت است
دیدگاه خود را بنویسید